agnesdelin.blogg.se

Mina egna tankar och vardagliga betraktelser.

Förlåt

Kategori: Allmänt

Förlåt för att jag inte hela tiden skriker ut feministiska åsikter, 
Förlåt för att jag aldrig ger pengar till tiggarna på gatan, 
förlåt för att jag aldrig köpt ett exemplar av situation sthlm, 
förlåt för att jag inte kämpar för människors rättigheter, 
förlåt för att jag inte gick och blev världsförälder det första jag gjorde när jag fyllde 18. 
 
Förlåt för att jag inte stödjer någon förening, 
förlåt för att jag inte är någon miljöaktivist, 
förlåt för att jag aldrig skulle kunna arbeta på ett äldreboende, 
förlåt för att jag avskyr sjukhusmiljöer, 
förlåt för att jag aldrig räddat någons liv. 
 
Förlåt för att jag inte är politiskt insatt, 
förlåt för att jag anser att godkänt är ett dåligt betyg, 
förlåt för att jag inte är glad jämt, 
förlåt för att jag inte tycker om alla jag möter, 
förlåt för att jag inte alls tycker om människor som aldrig gjort mig något illa.
Förlåt för att jag inte tycker att alla barn är söta. 
 
Förlåt för att jag bara är en helt vanlig tjej som troligvis inte kommer att förändra världen, 
förlåt för att jag skulle välja att rädda min mamma framför 100 okända, 
förlåt för att jag inte är vacker, 
förlåt för att jag bara sitter här med fokus på mig och dom i min närhet istället för att fokusera på att skapa världsfred. 
Förlåt för att jag inte är speciell, 
förlåt för att jag fortfarande handlar kläder på h&m trots uppdrag gransknings reportage. 
 
Förlåt för att jag bara är jag, Agnes Delin, Örebro, precis 18 år fyllda.
 

Kommentarer

  • Prästherre Olofsson säger:

    Du är förlåten, mitt barn!

    2013-05-12 | 18:50:48
  • Anonym säger:

    Be aldrig om förlåtelse för att du är du!! Du är underbar! ❤

    2013-05-12 | 19:02:42

Kommentera inlägget här: