agnesdelin.blogg.se

Mina egna tankar och vardagliga betraktelser.

Min syster

Kategori: Allmänt

Ingenting är vackrare än att se på när ett barn sover. 
Ingenting är så fridfullt, ingenting är så harmoniskt. 
Barn. 
Så oförstörda, så hela. Dem har hela livet framför sig. 
Deras sömn är djup och deras andetag är lugna. 
Det är någonting otroligt vackert över deras totala oskuld. 
Dem är hela. 
Vi sitter här trasiga och tittar på dem när vi har chansen.
Vi får känna av det där lugnet för en stund, känna oss hela om så bara för ett litet tag. 
 
Jag ser på henne när hon ligger här bredvid mig, älskade syster. 
Hennes blonda hår tovar sig omkring henne, hon har redan sovit ett bra tag. 
Hennes ögon är stängda, munnen putar och hennes blå kanin ligger på hennes arm. 
Hon är vackrast i hela världen. 
Min syster, hon är hela min värld. 
Det är hon som får mig att känna mig hel. 
Speciellt när hon ligger här bredvid mig och sover, då vet jag att hon är trygg, att hon mår bra. 
Min fina, underbara lillasyster. 
 
Jag älskar dig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: