agnesdelin.blogg.se

Mina egna tankar och vardagliga betraktelser.

Ett mediokert, halvfärdigt projekt

Kategori: Allmänt

Jag har gått här nu, i två års tid och väntat på framtiden.
Det är först nu den faktiskt närmar sig och jag börjar inse att hur mycket den än lockar så skrämmer den mig också. 
Jag har gjort så mycket planer, alla utfifrån samma utgångspunkt, att komma härifrån. 
Jag har så svårt för att leva här och nu. 
Allting har så länge kretsat kring flyktplaner och det gör ont att inse att jag har kastat bort så mycket genom att tänka på en framtid som jag också kastar bort genom att tänka framåt. 
Jag är så rädd att det här ska fortsätta, att jag aldrig ska stanna upp och fokusera på vad nuet har att erbjuda. 
Det är så mycket som jag missar genom att fortsätta den här cirkeln, men det tar ju aldrig slut. 
Hur mycket jag än försöker lära mig det här så fortsätter jag. 
Tänk om det aldrig tar slut. 
Jag är så rädd att vakna upp och ångra hela mitt liv, ångra det faktum att jag aldrig stannade kvar och tog några risker, att jag fortsatte att fly. 
Jag är så rädd att missa allting genom att aldrig leva här och nu. 
Jag är så rädd att aldrig lyckas med någonting. 
Jag är en mästare på halvfärdiga projekt och jag är rädd att det är så mitt liv ska komma att se ut när jag blickar tillbaka, ett halvfärdigt projekt. 
 
Ett mediokert, halvfärdigt projekt. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ❤❤❤❤

    2013-12-30 | 15:31:23

Kommentera inlägget här: