agnesdelin.blogg.se

Mina egna tankar och vardagliga betraktelser.

Identitetslös och ointressant

Kategori: Allmänt

Jag letar och letar,
Efter det som är jag.
Försöker hitta något under all stress.
Då och då hittar jag nått.
Men jag är inte säker på att jag gillar det jag hittar.
Fokuserar på andra som bara suger själen ur mig.
Jag drar mig undan, tappar orken.
Återgår till letandet efter mig.
Jag vill hitta något av betydelse.
Men vem är jag att tro att jag har nån betydelse i världen.
Jag är ju bara jag,
Men vem är jag då?
Ingen vet.
Hur ska dom veta det när jag inte ens vet det själv?
Är jag en av dom identitetslösa som jag ser strövar omkring på stadens gator?
I världen är jag ingen.
Vill lämna något form av märke hos dom jag möter.
Men varför skulle någon minnas mig?
Jag vill flytta till en ny stad.
Efter något år är det ingen som minns mig ändå.
För vem är jag att minnas?
Jag är inte mer än någon annan.
Kanske är jag ju ett identitetslöst spöke,
En vålnad som sveper obemärkt genom människors liv.
Jag försvinner och ingen av dom som känt mig minns.
Dom minns mitt namn men inget mer.
Vem känner mig?
Är det möjligt att känna någon som inte ens känner sig själv?
Rädd för att bli lämnad och sviken så visar ingenting alls.
Vem vill känna ett spöke?
Vem vill känna mig?
Fortsätter att leta efter något av betydelse, efter något intressant.
Visst är jag älskad,
Visst älskar jag några få.
Men osäker ändå för hur älskar man någon som inte älskar sig själv?
Vad ska det bli av mig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: